نکته اساسی و مهمی که وجود دارد، این است که کل صنعت فیلم سازی هنر های رزمی تا حد زیادی مدیون بروس لی است. در واقع او اولین فردی بود که افکار عمومی مردم آمریکا را با فیلم های متنوع رزمی به خود معطوف کرد و این محبوبیت را در نتیجه ابداع یک سبک جدید در فیلم سازی کسب کرد. بنابراین جکی چان، جت لی، چاک نوریس، استیفن سیگال، ژان کلود ون دم و ... در واقع باید به این مردی که مرگی زودرس داشت، احترام قایل شوند و به او مدیون باشند.
این فیلم در دهه ی 1930 در شانگهای به نمایش درآمد. ژاپنی ها در آن زمان تحت سلطه آن منطقه (شانگهای) بودند، چن (بروس لی) به دنبال انتقام جویی از گروهی جنایتکار ژاپنی است، چون مربی کونگ فوی او را کشته بودند. اگر در مورد فیلم های بروس لی اطلاعات زیادی دارید، پس حتما می دانید که آدم های شرور ضربات واقعا سخت و جانانه ای می زنند.
این فیلم، آخرین فیلم بروس لی بود که قبل از مرگش پایان یافت. بروس لی در این فیلم، نقش یک مامور بریتانیایی را بازی می کند که از طریق (هان) ارباب جرم و جنایت در مسابقات سالانه هنر های رزمی در یک سازمان جنایی آسیایی نفوذ می کند. بدیهی است که بروس لی هم در آن مسابقات، هم در وارد شدن به اقامتگاه به شدت محافظ شده هان خیلی خوب بازی می کند. صحنه های مبارزه زیادی در این فیلم وجود دارد که با یک مبارزه بین بروس لی و هان به اوج می رسد. آیا چیزی غیر از این انتظار می رود؟
چنگ (بروس لی) برای جستجوی کار به تایلند می رود. پسرعموهایش که در یک کارخانه یخ سازی کار میکنند، ناپدید می شوند و بروس لی مردم را برای یافتن آن ها مورد ضرب و شتم قرار می دهد. سرانجام چنگ "رئیس بزرگ" یک گروه قاچاق مواد مخدر را به کار می گیرد و با مشکلات ناشی از قاچاق سر و کله می زند.
بروس لی قبل از اتمام ساخت این فیلم، فوت کرد، بنابراین کارگردان،رابرت کلوز، جانشین هنرپیشه اصلی (بروس لی) شد و سکانس های ناتمام را کامل کرد. بروس لی افرادی همچون دان اینوسانتو ( Dan Inosanto)، جی هان جی (Ji Han Jae) و کریم عبدالجبار را در این فیلم به کار گرفت، که به راستی این فیلم، خالق باورهای بروس لی در راستای جلودار بودن (مهم بودن) هنر های رزمی بود. هر صحنه مبارزه فیلم، کوششی برای نمایش کاستی های سبک های هنر های رزمی خاص و فلسفه های مبارزه بود. البته، سبک جیت کان دوی بروس لی در واقع به خودی خود، روشی فراتر از یک سبک مبارزه بود و مبنای اصلی جیت کان دو این بود که آنچه را نتیجه بخش بود، به کار گیرد و آنچه را که بی نتیجه بود، حذف کند.
بروس لی به ایتالیا سفر می کند که پسر عموهایش آنجا رستوران دارند. متاسفانه جنایتکاران محلی برای آن ها مزاحمت ایجاد می کنند و بروس لی تصمیم می گیرد که مزاحمت تبهکاران را تلافی کند و ده برابر آن دردسرها را برای آنها ایجاد کند. بهترین بخش این فیلم، مبارزه نهایی فیلم بین بروس لی و چاک نوریس در کولوسئوم ایتالیا (تماشاخانه باستانی ) است.